Liverpool menerima perkhabaran positif menjelang pertembungan Liga Perdana Inggeris (EPL) menentang Manchester City apabila Luis Diaz dan Darwin Nunez kembali kecergasan untuk menjalani latihan.

Pasukan bimbingan Jurgen Klopp itu akan membuat perjalanan singkat ke Manchester untuk menentang juara bertahan terbabit malam esok (7.30 malam waktu Malaysia) apabila kempen Liga Perdana Inggeris (EPL) bersambung semula selepas rehat antarabangsa.

The Reds bakal memusatkan perhatian mereka untuk penamat empat teratas apabila tujuh mata di belakang Tottenham, tetapi mempunyai kelebihan dua perlawanan di dalam tangan berbanding seteru itu yang kini tanpa pengurus tetap.

City pastinya akan menghadirkan ujian berat tetapi kepulangan Diaz -- yang tidak beraksi sejak mengalami kecederaan lutut ketika tewas kepada Arsenal pada Oktober 2022 -- memberikan suntikan semangat buat Liverpool tepat pada masanya.




Sama ada pemain antarabangsa Colombia itu akan cukup cergas untuk menangani City masih belum dapat dipastikan, namun penglibatan Nunez merangsangkan lagi persiapan skuad berkenaan.

Selepas menarik diri daripada tugasan antarabangsa bersama Uruguay gara-gara mengalami kecederaan buku lali dalam kekalahan Liga Juara-Juara (UCL) kepada Real Madrid awal bulan ini, penglibatan Nunez membayangkan kepulangannya juga semakin hampir.