Dua figura legenda, Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo, menjadi sumber inspirasi buat kapten pasukan England, Harry Kane untuk membawa pasukannya ke arah kecemerlangan era baharu.

Kane telah mengetuai England hingga ke dua pentas final Kejohanan Eropah; menentang Itali dalam penentuan sepakan penalti dalam EURO 2020 dan pertembungan bersama Sepanyol awal tahun ini.

Penyerang Bayern Munich itu mengakui kejanggalan dirasai buat dirinya untuk kembali ke kem The Three Lions tanpa kehadiran bekas pengendali skuad England, Gareth Southgate.

Sepanjang di bawah kendalian Southgate, Kane merekodkan 61 jaringan gol untuk mencetak nama sebagai penjaring England terbanyak di bawah kendalian seorang pengurus.

"Ia agak janggal untuk beraksi tanpa Southgate tetapi saya percaya dengan kemampuan pengendali yang sudah pasti mempunyai banyak idea dan perancangan baik buat England,

"Kehadiran pengendali baharu ini pasti turut memberi nafas baharu terutamanya buat barisan pemain muda yang teruja untuk mempamerkan kemampuan mereka," katanya.