BREST 1 PSG 2

Kylian Mbappe menjaringkan gol kemenangan dramatik Paris Saint-Germain (PSG) untuk menewaskan Brest 2-1 dalam perlawanan Ligue 1 di laman lawan awal pagi tadi tetapi ia bukanlah aksi yang meyakinkan selepas mereka tersingkir daripada Liga Juara-Juara Eropah (UCL).

PSG kelihatan akan terikat 1-1 dalam aksi di Stade Francis-Le Ble itu, yang akan menjadi satu lagi kekecewaan selepas mereka disingkirkan Bayern Munich daripada UCL tetapi Mbappe muncul penyelamat maruah mereka menerusi jaringan kemenangan pada penghujung permainan.

Carlos Soler meletakkan PSG di depan pada penghujung babak pertama tetapi Brest jelas pasukan yang bermain dengan lebih baik dan lebih layak menang, di mana Frack Honorat kemudian menjaringkan gol penyamaan mereka sebelum ke bilik persalinan.

Ketika Brest kelihatan sekurang-kurangnya akan menamatkan saingan dengan satu mata -- berdasarkan aksi dengan semangat juang tinggi yang dipamerkan mereka -- Lionel Messi bergandingan dengan Mbappe untuk menjaringkan gol kemenangan PSG pada minit ke-90.

Kemenangan itu menyaksikan pasukan pelawat berkenaan kini berkelebihan 11 mata di kedudukan teratas Ligue 1.