PDRM FC menguatkan status sebagai pasukan 'pembunuh gergasi' apabila menewaskan pasukan pilihan, Sabah FC, 1-0 dalam aksi Liga Super di Stadium Petaling Jaya sebentar tadi.

Selepas menewaskan Kedah Darul Aman FC dan Selangor FC -- kedua-duanya dengan keputusan 1-0 -- dalam pusingan pertama liga, pasukan bimbingan Azzmi Aziz itu sekali lagi mencipta kejutan dengan menumbangkan pasukan di tempat ketiga liga musim lalu, Sabah.

Gol tunggal Nabil Ahmad Lapti pada minit ke-26 sudah cukup untuk menjadi pemisah pertemuan kali ini untuk Sang Saka Biru memperoleh kemenangan keenam dan yang ketiga berturut-turut.

Nabil memanfaatkan lambungan bijak Jacque Faye sebelum memperdayakan penjaga gol, Damien Lim, untuk menjaringkan gol tunggal perlawanan itu, sekali gus memberikan Sabah kekalahan keempat berturut-turut dalam kesemua kejohanan.

Dalam pada itu, Penang FC bangkit untuk mengikat Kuala Lumpur City FC 1-1 di Stadium Bandaraya.

Tchetche Kipre membuka jaringan awal buat pelawat pada minit ketujuh tetapi Giovane Gomes kembali mengikat kedudukan buat Penang dalam waktu kecederaan separuh masa pertama.