Penolong jurulatih Kelantan United, Nazrulerwan Makmor, mengingatkan barisan pemainnya supaya tidak mudah leka berdepan Selangor FC dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam esok.

Nazrulerwan berkata sikap itu boleh membawa padah kerana The Red Giant bijak memanfaatkan setiap peluang terhidang yang dimiliki mereka.

"Mereka (Selangor FC) ketika ini berada dalam mood kecewa setelah tumpas menentang PDRM, saya yakin mereka akan datang ke Kota Bharu dengan azam tinggi untuk mendapatkan kemenangan.

"Jadi, saya akan pastikan semua pemain berwaspada ancaman daripada jentera serangan skuad kendalian Tan Cheng Hoe itu," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurutnya, skuad Sang Kijang Hijau itu akan sedaya upaya memberikan cabaran dan seterusnya cuba mendapatkan tiga mata penuh.

"Kami turun sebagai 'underdog' tapi menjangkakan saingan dalam pada perlawanan itu.

"Berbekalkan kemenangan dalam perlawanan terakhir, kami sangat dahagakan tiga mata penuh lebih-lebih lagi kami beraksi di laman sendiri," katanya lagi.

Sementara itu, mengulas mengenai barisan pemain yang akan dipertaruhkannya nanti, Nazrulerwan berkata pihaknya ketika ini sedang memantau dua atau tiga pemain yang cedera, namun dijangka tiada perubahan besar-besaran dalam kesebelasan utama pasukan itu.

"Pastinya kami sudah mengenal pasti beberapa kelemahan pasukan Selangor," katanya.

Kredit: Sinar Harian