Pengendali Sepanyol, Luis Enrique, berada dalam suasana kurang senang ketika dia mempertahankan prestasi pasukannya selepas menang 1-0 ke atas Switzerland dalam saingan Liga Negara-Negara (UEFA Nations League) awal pagi tadi.

Pablo Sarabia menjaringkan gol tunggal perlawanan pada minit ke-13, mendapat hantaran Marcos Llorente merentasi kawasan penalti untuk tampanan mudah selepas La Roja mempamerkan penguasaan bola pantas.

Gol Sarabia datang dalam senario itu bercakap tentang sifat penguasaan bola Sepanyol selama 90 minit, dengan Switzerland melepaskan sama banyak pukulan dengan 34 peratus daripada bola berbanding La Roja 66 peratus.

Apabila ditanya mengenai permulaan kedua Diego Llorente dalam tiga perlawanan, selepas hanya membuat tiga penampilan sejak 2020 memasuki jendela antarabangsa ini, Luis Enrique berada di hadapan dalam pemilihan dan pendekatan.

"Saya tahu banyak tentang bola sepak dan dia [Llorente] datang kerana dia antara yang terbaik," katanya.

"Dia telah bermain secara berterusan. Kedua-dua dia dan Pau [Torres]. Mereka dapat bermain dengan baik bersama [Sergio] Busquets, itu amat penting sekali.

"Marco Asensio telah memberi kami banyak perkara. Morata telah menakjubkan dan sama ada sebagai nombor sembilan kami, mereka telah meletakkan kami senario yang baik.

"Ya, apabila mereka memberi tekanan kepada kami, mereka membawa kami ke satu sisi padang dan kami tidak mempunyai penyelesaian. Apabila anda melakukannya dengan baik, anda boleh memukul bola ke hadapan, dan kami mengubah tekanan mereka.

"Kami juga bagus di sana, tetapi ia bukan identiti kami. Identiti kami adalah bermain dengan bola. Dalam perlawanan ini, saya bertegas. Anda perlu mempunyai personaliti untuk bermain."