Pemilik Leeds United, Andrea Radrizzani, memberitahu peminat di media sosial bahawa kelab itu terpukul dengan kegagalan mendapatkan pemain idaman.

Kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) itu sedang berunding untuk membawa Bamba Dieng daripada Marseille yang menyaksikan Radrizzani mengesahkannya melalui Twitter.

Menjawab soalan peminat, Radrizzani turut mengakui berhasrat menandatangani Cody Gakpo daripada PSV tatkala Leeds berusaha untuk meningkatkan barisan serangan mereka sebelum jendela perpindahan ditutup.

"Mari mengalu-alukan Bamba Diang dan kami akan terus mengusahakan Gakpo. Kini sudah tiba masanya untuk memberi tumpuan kepada pencapaian di atas padang dan menyokong projek baru kami selain tugas hebat yang dilakukan Jesse Marsch dan barisan kejurulatihan," tulisnya.

Hasrat Leeds untuk mendapatkan Diang daripada kelab Ligue 1 itu gagal direalisasikan berikutan Nice muncul pesaing pada saat-saat akhir untuk menyambar khidmat pemain tersebut.



Diang dilaporkan sedang menunggu di lapangan terbang ketika memutuskan sama ada ingin berpindah ke Elland Road atau French Riviera sebelum bertindak memuktamadkan pilihan kedua.

Radrizzani kemudian menggunakan media sosial untuk menangani situasi itu dan berasakan mereka telah diperdayakan.

"Inilah sebahagian daripada kegilaan hari tarikh akhir perpindahan. Kami menjadi kacau-bilau walaupun sudah berikan usaha yang terbaik," katanya.

"Kami telah membuat pembelian yang hebat, merancang dan melaksanakan sasaran kami di peringkat awal. Kami akan teruskan."

Leeds hanya kalah sekali daripada lima perlawanan pembukaan EPL musim ini dan akan menentang Brentford malam esok.