Kedah ingin memastikan mereka menyekat kebangkitan Pulau Pinang, sekaligus menafikan tiga mata memihak pasukan tuan rumah itu dalam aksi Liga Super di Stadium Batu Kawan, malam ini.

Pertemuan kedua-dua pasukan dari utara ini menjadi medan buat Lang Merah untuk melupakan beberapa aksi sederhana yang dipamerkan sebelum ini.

Mereka sekadar mencatat keputusan seri di laman sendiri dengan Selangor dalam saingan liga, minggu lalu, sebelum dikecewakan dengan kekalahan kepada Kelantan bagi kempen Piala Malaysia.

Lantas, satu keputusan positif mahu diraih pengendali Kedah, Nidzam Adzha Yusof, agar Kedah kembali menemui rentak serta keyakinan.

"Kami telah meneliti rakaman perlawanan sendiri di Kota Bharu dan kami banyak melakukan kesilapan.

"Kami telah mengkaji dan telah mencapai kata sepakat untuk berjuang dengan semangat baru di mana semua pihak berjanji untuk membantu membawa pulang sekurang-kurangnya satu mata," ujarnya.

Mengulas mengenai lawan mereka malam ini, Nidzam beranggapan Pulau Pinang mempunyai kemampuan untuk mencipta satu lagi kejutan andai pemain-pemain Kedah tidak berwaspada.

Kedah pastinya memberi tumpuan terhadap keupayaan tonggak import skuad Harimau Kumbang, Mark Hartmann, yang dijangka terus mengetuai bahagian serangan Pulau Pinang.

"Saya sedar Pulau Pinang dalam keadaan untuk menyelamatkan pasukan daripada turun ke Liga Perdana.

"Jadi, kami di kem Kedah begitu faham.

"Pastinya kami bersedia untuk menghadapi asakan daripada Pulau Pinang nanti."