Jurgen Klopp percaya Liverpool akan menuju ke musim 2022-23 'seyakin mungkin' tentang prospek mencabar di semua kejuaraan sekali lagi.

Liverpool gagal mencapai empat kali ganda yang tidak pernah berlaku sebelum ini, goyah dalam kedua-dua final Liga Juara-Juara (UCL) dan pada hari terakhir musim Liga Perdana Inggeris (English Premier League) selepas menjulang Piala EFL dan Piala FA.

Liverpool bergantung kepada sepakan penalti dalam kedua-dua kejayaan piala mereka kerana mereka gagal menjaringkan gol dalam lima setengah jam bola sepak dalam perlawanan akhir utama musim lalu, yang membawa kepada kebimbangan mengenai kekejaman mereka di depan gawang.

Darwin Nunez telah tiba di Anfield dari Benfica dalam perjanjian yang dilaporkan bernilai GBP64 juta, dengan bayaran tambahan GBP21.4 juta, sebagai langkah yang diharapkan Klopp memberikan kebolehpercayaan yang lebih besar dalam jentera serangan.

Penyerang bintang, Mohamed Salah, juga telah menandatangani lanjutan kontrak dan, walaupun Sadio Mane berhijrah ke Bayern Munich, Klopp tetap yakin Liverpool boleh bersaing dengan Manchester City sekali lagi.

"Seyakin mungkin. Anda tidak pernah tahu dengan jelas tetapi saya melihat hari ini di dalam pesawat itu skuad yang penuh dengan kualiti," katanya.

"Anda sentiasa memerlukan sedikit tuah, bagaimana kita semua tahu, jika anda mahu memenangi trofi. Tetapi untuk bermain musim yang baik anda memerlukan konsistensi pertama sekali, itulah semua tentangnya dan itulah yang kami akan cuba.

"Saya tidak ragu-ragu tentang kualiti pemain. Kami membawa masuk pemain baharu - ya, kami kehilangan beberapa pemain - tetapi kami membawa masuk pemain baharu; jika anda mahu, sangat membantu.

"Tiada tempat yang sudah disusun, siapa yang akan bermain di mana. Anak lelaki akan membuat tekanan, yang penting.

"Kami mempunyai lima pemain simpanan mulai sekarang dalam Liga Perdana juga - kami perlu membiasakan diri dengan itu, kami perlu menyesuaikan diri dengannya. Saya sangat menantikannya.

"Tiada jaminan dalam bola sepak tetapi ada peluang yang baik untuk kami bermain satu lagi musim yang baik, itu yang boleh saya katakan."