MEXICO 1 PANAMA 0

Raul Jimenez menjaringkan gol sepakan penalti pada minit ke-80 untuk memastikan kemenangan 1-0 Mexico ke atas Panama, sekali gus melebarkan kelebihan kepada empat mata di depan lawan itu dalam pusingan kelayakan Piala Dunia Qatar 2022.

Jimenez kembali diturunkan selepas tidak terlibat dalam dua perlawanan terdahulu gara-gara kecederaan betis dan dia beraksi cemerlang buat El Tri sebelum menyudahkan sepakan penalti yang dimenangi Diego Lainez di Mexico City sebentar tadi.

Kemenangan lewat permainan itu memberikan kelegaan buat ketua jurulatih Mexico, Gerardo Martino, selepas pasukannya sekadar terikat 0-0 dengan Costa Rica hujung minggu lalu, sekali gus kekal berada di tangga ketiga pusingan kelayakan Zon CONCACAF tanpa dapat dipintas pasukan di tangga keempat, Panama.

Penyerang Wolves, Jimenez, mencipta banyak peluang buat Mexico, termasuk jaringannya yang dibatalkan video bantuan pengadil (VAR) pada awal babak kedua.

Lainez, yang dimasukkan bagi menggantikan Hirving Lozano pada minit ke-66, memenangi sepakan penalti selepas dijatuhkan Abdiel Ayarza sebelum Jimenez tenang memperdayakan penjaga gol Panama, Luiz Meija.

Pelawat, bagaimanapun, hampir menyamakan kedudukan pada minit kelima waktu kecederaan tetapi tandukan Amir Murillo tersasar.