Joao Felix akan kembali ke Atletico Madrid dengan Chelsea memilih untuk tidak mengekalkan pemain sayap Portugal itu berikutan perjanjian pinjamannya, menurut presiden kelab Sepanyol itu, Enrique Cerezo.

Felix menyertai Chelsea secara pinjaman pada bulan Januari untuk baki kempen 2022-23 dan terus menjaringkan empat gol dalam 20 penampilan untuk The Blues.

Pada hari Isnin, selepas mengharungi musim sukar di mana mereka menduduki tempat ke-12 dalam Liga Perdana Inggeris, Chelsea mengumumkan pelantikan Mauricio Pochettino sebagai ketua jurulatih baharu mereka.

Dan, seperti yang dilaporkan oleh Marca, Cerezo berkata tentang Felix, “Sebenarnya saya tidak boleh memberitahu anda rancangan dengan Joao.

“Ia adalah berita yang kami dapat semalam, bahawa jurulatih baharu tidak mempunyai dia untuk Chelsea. Kami belum ada apa-apa perancangan lagi, Joao adalah pemain Atletico sekarang.”

Atletico membayar GBP113 juta untuk menandatangani Felix, yang memiliki kontrak dengan mereka sehingga 2027, dari Benfica pada 2019.

Dia telah membuat 131 penampilan untuk pasukan Diego Simeone, menjaringkan 34 gol, dan membantu mereka memenangi gelaran LaLiga pada musim 2020-21.