Joao Felix meluahkan kegembiraannya selepas membuka akaun jaringan bersama Barcelona dalam kemenangan 5-0 ke atas Real Betis dalam LaLiga semalam.

Pemain skuad kebangsaan Portugal itu membuka tirai untuk pasukan bimbingan Xavi dan meriah sepanjang malam dalam kemenangan hebat di Montjuic.

“Sangat gembira untuk bermula, perasaannya sangat baik. Mudah untuk bermain dengan pasukan ini,” katanya.

“Kami semua bermain dengan baik, apabila anda mempunyai struktur yang baik dan bola bergerak pantas, ruang cukup terbuka dan gol hadir.”

Bagaimanapun, Felix mengakui dia tidak banyak menghasilkan peluang sebelum dia menampan masuk jaringannya.

“Ia adalah satu percubaan yang agak kurang baik daripada saya namun perkara paling penting adalah saya kembali menjaringkan gol,” tambahnya.

“Penyerang perlu menjaringkan gol untuk mendapatkan keyakinan, lebih banyak anda menjaringkan lebih baik. Saya berusaha untuk berada pada tahap terbaik saya. Saya mempunyai beberapa rakan sepasukan yang hebat, seluruh pasukan adalah baik.

"Ia mudah untuk bermain dengan mereka. Perubahan itu adalah baik untuk saya, untuk keluarga dan rakan-rakan saya. Jelas sekali saya sangat gembira.”

Tidak dinafikan ia adalah permulaan yang baik untuk kehidupan di Barca untuk Felix, semoga dia dapat meneruskan semangat yang sama sepanjang musim.