Penyerang Real Madrid, Vinicius Junior, berkata isu perkauman 'perkara biasa' di LaLiga selepas didakwa dicemuh ketika perlawanan bertemu Valencia.

Perlawanan dihentikan selepas separuh masa kedua apabila Vinicius menunjukkan kepada pengadil mereka yang didakwa mencemuhnya di tempat penonton di Mestalla.

Pemain berusia 22 tahun itu kemudian dibuang padang kerana bertindak ganas dalam masa tambahan dalam kekalahan 1-0 Real berikutan pertengkaran dengan penyerang, Hugo Duro.

Dalam satu kenyataan di Instagram, Vinicius berkata, “Ia bukan kali pertama, bukan yang kedua dan bukan yang ketiga. Perkauman adalah perkara biasa dalam LaLiga.

“Persaingan menganggap ia perkara biasa, begitu juga Persekutuan dan pihak lawan menggalakkannya. saya minta maaf sangat.

A post shared by Vinicius Jr. ⚡️?? (@vinijr)



“Kejuaraan yang pernah menjadi milik Ronaldinho, Ronaldo, Cristiano (Ronaldo) dan (Lionel) Messi, hari ini adalah milik golongan perkauman.

“Negara yang indah, yang mengalu-alukan saya dan saya cintai, tetapi yang menerima untuk mengeksport imej kepada dunia dari negara perkauman.

“Maaf kepada orang Sepanyol yang tidak bersetuju, tetapi hari ini, di Brazil, Sepanyol dikenali sebagai negara perkauman.

“Dan malangnya dengan semua yang berlaku setiap minggu, saya tiada cara untuk bertahan. Saya setuju. Tetapi saya kuat dan akan pergi ke penghujung menentang perkauman. Walaupun jauh dari sini."