Penjaga gol Sepanyol, David De Gea, menyifatkan rakan sepasukannya, Isco, bakal muncul sebagai salah seorang pemain terhebat dunia selepas menampilkan aksi memukau ketika membenam cabaran Itali 3-0, Sabtu lalu.

Isco memulakan saingan musim 2017/18 dengan cemerlang apabila menjaringkan gol kemenangan Real Madrid ketika menewaskan Manchester United 2-1 dalam aksi Piala Super Eropah bulan lalus dan dua kali mencatat nama sebagai penjaring ketika menewaskan skuad Azzurri di Madrid.

“Sejujurnya, saya sudah mengenali Isco agak lama dan tidak terkejut dengan apa yang dilakukan,” kata De Gea.

“Saya sudah menyaksikannya melakukan pelbagai perkara hebat. Dia beraksi di tahap tertinggi dan sering menampilkan aksi licik di atas padang.

“Melihat kepada situasi sekarang, dia bakal muncul sebagai salah seorang pemain terhebat.”

Pemain tengah, Sergio Busquets, juga tidak menafikan kehebatan Isco, namun menolak untuk membandingkan pemain berusia 25 tahun itu dengan rakan sepasukannya di Barcelona, Andres Iniesta.

“Secara peribadi, saya tidak gemar membuat perbandingan terhadap seseorang pemain.

“Tidak dinafikan kedua-dua mereka memiliki kelebihan masing-masing walaupun terdapat sedikit persamaan. Bagi kami, apabila anda mempunyai pemain seperti Isco dan Iniesta di dalam pasukan, ia merupakan satu kebanggaan,” ujar Busquets.