Harry Kane tidak menafikan bahawa dia mahu menjaringkan 100 gol buat England selepas menjadi penjaring terbanyak sepanjang zaman negara itu dalam waktu rehat antarabangsa kali ini.

Penyerang Tottenham itu menjaringkan satu gol sepakan penalti ketika menewaskan Itali 2-1 dalam pusingan kelayakan Euro 2024 minggu lalu, sekali gus memintas Wayne Rooney dengan 54 gol buat The Three Lions.

Dia kemudian menambah satu lagi jaringan ketika menewaskan Ukraine 2-0 hujung minggu lalu untuk kini mengumpulkan 55 gol daripada 82 penampilan sejak kali pertama mewakili England pada 2015.

Hanya penyerang Portugal, Cristiano Ronaldo (122), dan legenda Iran, Ali Daei (109), pernah mencapai jumlah jaringan tiga angka sepanjang sejarah bola sepak antarabangsa lelaki manakala bintang Argentina, Lionel Messi, hanya kekurangan satu gol untuk menyertai senarai itu.

Kane, yang akan berusia 30 tahun pada Julai ini, mahu memburu pencapaian bersejarah itu menjelang dua lagi perlawanan peringkat kelayakan menentang Malta dan Macedonia Utara pada Jun depan.

"Mendapatkan 100 gol pasti sukar tetapi saya tidak mahu menafikan apa-apa," katanya seperti yang dipetik BBC Sport.

"Saya masih muda -- saya baru 29 tahun, saya masih cergas dan kuat.

"Saya mahu bermain dengan England selama yang saya boleh, saya akan mencuba untuk berada di depan dan bermain dalam setiap perlawanan.

"Kita akan melaluinya langkah demi langkah. Langkah seterusnya adalah mencuba untuk mencapai 60 gol.

"100 gol bukan mistahil. Ia akan menjadi amat sukar tetapi kita akan lihat apa yang bakal berlaku dalam beberapa tahun ini," katanya.