Erik ten Hag masih belum berbincang dengan Fred mengenai masa depan Manchester United dengan pemain tengah itu bakal memasuki tahun terakhir kontraknya.

Pemain antarabangsa Brazil itu telah bermain 35 kali dalam Liga Perdana Inggeris musim ini dan turun dalam kesebelasan utama ketika United tewas 2-1 di final Piala FA kepada Manchester City Sabtu lalu, tetapi berkata selepas itu bahawa dia tidak pasti tentang masa depannya di Old Trafford.

Musim ini merupakan kempen terbaik pemain berusia 30 tahun itu daripada segi penampilan dengan 56 perlawanan merentasi semua pertandingan.


Dia telah memainkan peranan penting ketika United kembali ke saingan Liga Juara-Juara, serta memenangi Piala Carabao Februari lalu.

Pasukan bimbingan Ten Hag telah ditewaskan Man City, menyaksikan usaha mereka untuk memenangi kedua-dua piala domestik terhenti sementara usaha City menjulang Treble masih terbuka.

“Sudah tentu saya sentiasa mahu bermain, membantu pasukan saya dan dengan gembira hari ini saya bermula dan saya fikir kami bermain dengan baik,” kata Fred.

“(Tentang masa depan saya) Saya masih tidak tahu, saya perlu bercakap dengan keluarga saya, kontrak saya masih berbaki setahun di sini. Kini tiba masa untuk bercuti dan peluang yang baik untuk berehat. Saya akan bercakap dengan kakitangan saya, dengan kelab dan lihat apa keputusan semua orang.”

Fred menyertai United dengan harga GBP47 juta daripada Shakhtar Donetsk pada 2018 tetapi bergelut untuk memenangi tempat tetap dalam pasukan semasa musim pertamanya.