Bruno Fernandes telah mengangkat tangannya memohon maaf yang terbukti menghukum Manchester United dalam keputusan seri dengan Leeds United.

The Red Devils bangkit untuk seri 2-2 di Old Trafford, setelah ketinggalan dengan dua gol pada tanda sejam. Pasukan pelawat menjaringkan gol pembukaan mereka menerusi Willy Gnonto selepas kawalan bola Fernandes dirampas, membolehkan Leeds menembusi pertahanan United.

Fernandes telah menikmati kebangkitan musim ini di bawah Erik ten Hag namun kesilapannya kadang-kadang merugikan pasukan. Kekurangan kesedaran pertahanan menentang Crystal Palace beberapa minggu lalu akhirnya menyebabkan Casemiro dihukum-- yang menyebabkan dia dilayangkan kad merah dan digantung tiga perlawanan.

Pemain Brazil itu meluahkan kekecewaannya ketika dia merenung ke arah Fernandes dengan Jamie Redknapp yang mengulas pada masa itu berkata, "Dia berang dengan rakan sepasukannya Bruno Fernandes kerana terlepas kawalan bola dengan mudah."

Bintang Portugal itu, sekali lagi, memetik kesilapannya sendiri, yang membawa kepada gol pembukaan, memperincikan selepas perlawanan, "Kami tidak gembira, jelas, dengan keputusan itu. Matlamat utama kami hari ini adalah untuk memenangi perlawanan. Kami berjaya mendapat satu mata, ia sangat mengecewakan kerana kami memulakan separuh masa pertama dan separuh masa kedua dengan teruk, melepaskan gol terlalu awal.

"Pasukan mempunyai reaksi yang hebat, ia adalah reaksi yang besar dan hebat untuk melihatnya, tetapi ia bukan keputusan yang kami mahukan. Ia tiada kaitan dengan perubahan [pasukan], ia tidak bermakna apa-apa, pada yang pertama beberapa minit permainan kami dibolosi gol, saya sepatutnya lebih kuat mengawal bola, mereka cepat mendapatkan bola kemudian menjaringkan gol.