Fabinho berpendapat Mohamed Salah boleh terus dianggap sebagai salah seorang pemain terhebat yang pernah menyarung jersi Liverpool selepas menandatangani kontrak baharu.

Salah menamatkan spekulasi mengenai masa depannya dengan bersetuju dengan perjanjian tiga tahun baharu pada 1 Julai -- penyerang Mesir itu hanya mempunyai baki 12 bulan dalam perjanjian sebelumnya dengan The Reds dan boleh berlepas sebagai ejen bebas selepas musim 2022-23.

Itu akan menjadi tamparan hebat buat Liverpool memandangkan impak Salah sejak menyertai Roma pada 2017.

Pemain berusia 30 tahun itu telah membuat 254 penampilan untuk The Reds dan menjaringkan 156 gol, membantu 58 lagi.

156 gol itu meletakkan Salah di tempat kesembilan dalam senarai penjaring rekod Liverpool, manakala penglibatan gol dalam saingan Liga Perdana Inggeris (English Premier League) sebanyak 164 adalah ketiga hanya kepada Robert Lewandowski (184) dan Lionel Messi (200) dalam kalangan pemain dari lima liga besar Eropah sejak Ogos 2017.

Dia telah memainkan peranan penting dalam Liverpool memenangi enam trofi sejak ketibaannya, termasuk mahkota Liga Perdana pertama The Reds dan gelaran Liga Juara-Juara, tetapi Fabinho yakin mungkin ada lebih banyak lagi yang akan datang daripada Salah.

Bercakap di Bangkok semalam sebelum perlawanan persahabatan menentang Manchester United, Selasa, Fabinho berkata: "Kami sangat gembira untuk [Salah], gembira melihat dia bermain untuk Liverpool.

“Dia sudah pun menjadi legenda Liverpool, tetapi saya fikir dia boleh menjadi antara pemain Liverpool terbaik dalam sejarah kelab ini.

"Jadi saya gembira untuknya, pasti dia akan terus menjaringkan gol dan bermain bola sepak terbaiknya kerana dia sangat penting untuk kami."