Penyerang baru Manchester United, Wout Weghorst, yakin kesediannya untuk melakukan tekanan akan menjadikannya pemain paling sesuai dengan corak permainan Erik ten Hag di Old Trafford.

Pemain kebangsaan Belanda itu menyertai United secara pinjaman daripada Burnley minggu lalu selepas dipinjamkan kepada kelab Turki, Besiktas, sebelumnya.

Weghorst menyaksikan perlawanan di Old Trafford ketika United bangkit menewaskan seteru setempat, Manchester City, 2-1 dalam aksi 'derby' Liga Perdana Inggeris (EPL) hujung minggu lalu, di mana Bruno Fernandes menjaringkan gol penyamaan sebelum Marcus Rashford bertindak sebagai wira The Red Devils dalam kemenangan itu.

Dia, dalam pada itu, percaya memiliki kemampuan yuang amat sesuai untuk dimanfaatkan pasukan barunya itu dengan berkata dalam laman web rasmi United: "Saya fikir melakukan tekanan adalah salah satu daripada kekuatan saya.

"Terutama ketika gerakan tanpa bola, untuk memberikan tekanan buat pemain lawan dan sentiasa aktif.

"Itu adalah sesuatu yang mampu saya lakukan dan ia juga merupakan sesuatu yang jurulatih kami mahukan.

"Dia mahu kami bermain secara agresif, dia mahu kami naik ke bahagian atas padang, mencuba untuk mencapatkan semula bola secepat mungkin dan saya fikir saya mampu membantu pasukan daripada segi itu," katanya.

United akan meneruskan saingan EPL dengan tandangan ke Selhurst Park bagi pertemuan dengan Crystal Palace awal pagi esok.