Pemain tengah remaja Liverpool, Stefan Bajcetic, mengikat kontrak jangka panjang baru bersama kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) itu.

Pemain berusia 18 tahun berkenaan tiba dari Celta Vigo pada penghujung 2020 dan memberikan bayangan akan segera menembusi pasukan utama di Anfield.

Dengan sudah mula berlatih bersama pasukan senior Liverpool menjelang musim 2022-23, Bajcetic telah mengumpulkan 10 penampilan bersama pasukan itu sepanjang musim ini.

Prestasinya sepanjang musim pertamanya telah menyaksikan dia diberikan kontrak baru untuk terus bersama pasukan bimbingan Jurgen Klopp berkenaan dan Bajcetic mengakui perkara itu berada di luar jangkaannya.

"Amat gila jika memikirkan seberapa cepat ia berlaku," katanya dalam laman web rasmi pasukan itu.

"Setahun lalu, saya hanya mewakili pasukan B-18 dan kini, saya sudah memulakan beberapa perlawanan dan melakukan penampilan pertama saya.

"Saya juga sudah menjaringkan gol. Ia sesuatu yang tidak pernah saya jangka akan berlaku tahun ini. Amat luar biasa untuk melihat betapa cepat ia berlaku," katanya.

Bajcetic melakukan penampilan pertamanya bersama skuad senior Liverpool ketika The Reds membelasah Bournemouth 9-0 dalam EPL pada penghujung Ogos lalu.

Dia kemudian melakukan beberapa penampilan lagi dalam liga utama berkenaan selain turut menjadi penjaring gol ketika berdepan Aston Villa pada Boxing Day.

Liverpool seterusnya akan beraksi dalam pusingan keempat Piala FA menentang Brighton and Hove Albion hujung minggu ini.