Marcus Rashford menyasarkan untuk memecahkan rekod jaringan peribadi terbanyaknya musim ini selepas memacu kemenangan Manchester United ke atas Nottingham Forest dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) awal pagi tadi.

Pasukan bimbingan Erik ten Hag itu kembali beraksi dalam saingan liga dengan menguasai perlawanan di Old Trafford itu untuk mencatatkan kemenangan selesa 3-0.

Rashford, yang bergelut sepanjang musim 2021-22, kembali menemui sentuhan terbaiknya dengan menghasilkan gol pembukaan dan satu bantuan jaringan dalam babak pertama.

Ia menyaksikan dia telah mengumpulkan 10 jaringan daripada 21 perlawanan bersama United sepanjang tahun ini dan pemain berusia 25 tahun itu mendedahkan sasaran yang kini berada di fikirannya.

"Setiap penyerang pasti ada bilangan yang mereka mahu mencuba dan mencapainya," katanya kepada Amazon Prime Sport.

"Bagi saya, ia adalah untuk menjaringkan lebih banyak gol berbanding apa yang pernah saya lakukan bagi satu musim.

"Saya fikir mungkin dengan 22 atau 23 (jaringan). Saya menikmati apa yang sedang saya lakukan ketika ini," katanya.

Rekod terbaik semusim Rashford adalah sewaktu kempen 2019-20, di mana dia menjaringkan 22 gol di peringkat kelab dan memacu pasukannya layak ke separuh akhir Piala FA, Piala EFL dan Liga Europa.

Selepas tempoh mengecewakan di bawah kendalian Ralf Rangnick musim lalu, Rashford kembali menemui sentuhan terbaiknya di bawah bimbingan Ten Hag dan penyerang itu turut mendedahkan mengenai perubahan suasana di dalam pasukan itu sejak pengambilalihan pengendali berbangsa Belanda berkenaan.

"Kami kini memenangi lebih banyak perlawanan dan saya fikir tahap pemainan kami jauh lebih tinggi.

"Saya gembira dengan cara, di mana kami berkembang setiap minit dan berharap kami dapat meneruskannya.

"Ia sememangnya satu penetapan minda yang amat berbeza berbanding musim lalu, pasukan berbeza yang bermain bola sepak berbeza.

"Kami seharusnya menjaringkan lebih gol dalam lebih perlawanan selepas ini," katanya lagi.