Mauricio Pochettino kesal Chelsea tidak cukup berbisa di jentera serangan apabila membenarkan Brentford menang 2-0 di Stamford Bridge untuk kekalahan Liga Perdana Inggeris (EPL) ketiga anak buahnya musim ini.

The Blues gagal menjaringkan sebarang gol di tempat buat kali ke-10 sepanjang tahun ini dan Pochettino kecewa kerana betapa mudahnya pelawat mematahkan ancaman mereka.

“Selepas separuh masa pertama kami sepatutnya menjaringkan gol tetapi tidak melakukannya.

"Apabila anda menguasai perlawanan dan mencipta peluang, pihak lawan tidak mampu melepasi garisan separuh jalan maka kami haruslah merobek gawang lawan. Jika tidak, kami perlu menyalahkan diri sendiri. Kami tidak cukup berbisa atau klinikal di hadapan gawang.

“Kadangkala anda memerlukan sedikit tuah untuk menjaringkan gol. Ia akan mengubah permainan dalam babak kedua. Tetapi saya fikir kami memberikan pelawat keyakinan atas ketumpulan kami. Kami tidak sepatutnya melepaskan gol sebegitu dan itulah sebabnya kami tumpas dalam pertemuan ini.



“Kami bernasib malang. Christopher Nkunku sudah membuktikan dia berkebolehan mencetak gol dalam liga utama tetapi tercedera pula dalam perlawanan pra-musim ini. Kami perlu memulihkan Armando Broja.

"Nicolas Jackson -- yang diejek oleh penyokong sendiri -- pula terjejas atas sebab yang berbeza, dia masih muda dan memerlukan masa untuk menyesuaikan diri.”