LIVERPOOL 0 CHELSEA 0

Dua pasukan gergasi Liga Perdana Inggeris (EPL) yang sedang bergelut, Liverpool dan Chelsea, sekadar seri tanpa jaringan di Anfield, dalam aksi yang juga merupakan perlawanan ke-1,000 Jurgen Klopp sebagai pengurus.

Kedua-dua kelab itu kini sedang bergelut di kelompok pertengahan liga dan keputusan kali ini langsung tidak membantu mereka untuk mengejar kelompok empat teratas.

Kai Havertz menjangkakan dirinya telah meletakkan Chelsea di depan seawal minit ketiga sebelum video bantuan pengadil (VAR) mendapati dia terlebih dahulu berada di kedudukan ofsaid untuk jaringan itu dibatalkan, sambil Benoit Badiashile pula terlepas peluang keemasan tidak lama selepas itu.

Pemain baru, Mykhailo Mudryk, melakukan penampilan pertamanya bersama Chelsea dalam babak kedua dan kerap memberikan ancaman tetapi masih belum dapat memecahkan kebuntuan jaringan.

Havertz menyumbat masuk bola dari jarak dekat susulan percubaan awal Thiago Silva yang terkena tiang tetapi kaki kirinya didapati berada di posisi ofsaid.

Liverpool, yang menurunkan Stefan Bajcetic buat kali pertama untuk beraksi selama 90 minit, sekali lagi bernasib baik apabila tandukan dari jarak dekat Badiashile terlalu hampir dengan Alisson.

Pelawat kemudian memasukkan Mudryk sebelum sejam permainan, di mana Cody Gakpo sebelum itu menghasilkan siri percubaan yang tersasar dari gawang Chelsea.

Mudryk memberikan impak segera menerusi gerakan licik dan larian pantasnya tetapi ia masih belum cukup untuk memberikan jaringan buat Chelsea, sekali gus memaksa kedua-dua pasukan akur dengan pungutan satu mata di Anfield,