Antonio Conte langsung tiada keraguan mengenai tahap mentaliti Harry Kane untuk melupakan kekecewaannya dalam Piala Dunia Qatar selepas pemain itu menemui sasaran ketika Tottenham terikat dengan Brentford dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris (EPL) malam tadi.

Kapten England itu turun beraksi buat kali pertama sejak insiden dia gagal menjaringkan sepakan penalti sehingga England disingkirkan Perancis dalam suku akhir Piala Dunia Qatar.

Kane juga menjadi mangsa ejekan sebahagian penyokong Brentford, yang melaungkan "anda mengecewakan negara anda" sewaktu perlawanan yang bekesudahan 2-2 itu.

Tanpa menghiraukannya, penyerang itu menanduk masuk gol pertama Tottenham, sekali gus menjadi inspirasi kebangkitan mereka selepas ketinggalan dua gol

Kane kini telah menghimpunkan sebanyak 13 gol dalam EPL musim ini dan Conte percaya pemain nombor 10 pasukannya itu sudah melupakan kekecewaannya di Qatar.

"Tentang Harry, saya langsung tiada keraguan mengenai mentalitinya," kata Conte kepada BBC Sport.

"Dia sedang melalui situasi yang aneh. Dia melalui kempen Piala Dunia yang amat baik dan pasukannya layak ke suku akhir, kemudian dia gagal menyudahkan sepakan penalti penting.

"Jika anda memiliki mentaliti yang kuat, anda akan melupakannya dan Harry telah melakukannya.

"Saya fikir penyokong ini takut kerana dia bermain untuk Tottenham, bukan kerana apa yang berlaku kepada skuad England," katanya.