Virgil van Dijk tidak begitu berpuas hati dengan membawa pulang satu mata daripada keputusan seri 0-0 Liverpool dengan Manchester United pada hari Isnin.

Perlawanan itu adalah perlawanan yang sangat mengecewakan bagi semua yang menyokong Liverpool, dengan The Reds menolak peluang untuk mengekalkan kedudukan teratas dalam Liga Perdana ketika mereka bergelut untuk mencari jalan mengatasi United yang dilanda kecederaan, yang sebahagian besarnya datang ke Anfield untuk bertahan.

Anak buah Jurgen Klopp menikmati lebih 70% penguasaan dan melakukan 34 percubaan – hampir dua kali ganda lebih banyak daripada kemenangan 7-0 musim lalu – tetapi tidak dapat mencari jaringan, dengan kebanyakan penyudah tumpul.

Tandukan van Dijk diselamatkan oleh penjaga gol United, Andre Onana yang dipanggil beraksi menafikan lapan percubaan tepat sepanjang perlawanan.

Menurut Alex Crook dari talkSPORT, terdapat perselisihan antara dua pemain di dalam terowong selepas perlawanan, dengan kapten Liverpool dilaporkan memberitahu penjaga gol United, "kerana anda kami hanya bermain setengah jam permainan."