Emma Hayes memuji tahap kecergasan Sam Kerr selepas hatriknya membantu Chelsea menang 4-1 pada aksi Liga Juara-Juara menentang Paris FC di Stamford Bridge.

Kerr telah beransur pulih selepas terlepas aksi Piala Dunia kerana kecederaan dan telah membuat penampilan semula untuk musim Liga Super Wanita dengan hanya dua gol setakat ini.

Dia memastikan kempen Eropah pasukannya bermula dengan lebih bertenaga berikutan seri kontroversi minggu lalu dengan Real Madrid, biarpun keputusan itu kelihatan meragukan apabila pelawat menyamakan kedudukan menerusi tandukan Thea Greboval sebelum separuh masa.

Dia menambah jaringan pantas pada awal babak kedua untuk melemahkan semangat Paris, yang pertama penyudah tiang jauh daripada bola rendah Johanna Rytting Kaneryd sebelum satu percubaan melepasi kepala penjaga gol Chiamaka Nnadozie.

Sophie Ingle mengelak penandanya untuk melancarkan bola ke sudut pada masa kecederaan untuk menambah kilauan pada garisan markah.

"Saya sangat gembira untuk dia menjaringkan hatrik malam ini. Saya mengatakannya di bilik persalinan sebelum perlawanan. Dia tidak mendapat kredit untuk semua perkara kecil lain yang dia lakukan. Menurut piawaiannya dia belum lagi berada di atas (kecergasan), tetapi saya tidak tahu sesiapa yang mampu menjaringkan gol seperti dia. Dia begitu berjaga-jaga dan lincah pergerakannya,"ujarnya kepada media.