Carlo Ancelotti percaya Real Madrid mempunyai kemampuan untuk menterbalikkan kelebihan 1-0 yang dimenangi Barcelona dalam separuh akhir pertama Copa del Rey awal pagi tadi.

Barca meraih kemenangan tipis di Santiago Bernabeu untuk membawa bekalan menjelang aksi kedua di Camp Nou bulan depan.

Gol penting itu hadir pada minit ke-26 apabila percubaan Franck Kessie ditampan Thibaut Courois tetapi bola terkena Eder Militao sebelum masuk ke gawang Madrid.

Madrid jelas mendominasi perlawanan itu, di mana Barca hanya dapat menguasai 35.3 peratus daripadanya -- rekod terendah mereka dalam satu perlawanan sejak data Opta mula dikumpulkan dalam musim 2013-14.

Ancelotti tidak tertarik dengan persembahan yang ditunjukkan Barca dan kekal yakin Madrid mampu layak ke final walaupun Los Blancos gagal merekodkan sebarang percubaan tepat dalam perlawanan itu.

"Pasukan kami bermain dengan amat baik. Barcelona kelihatan seperti tidak mahu bermain," katanya kepada wartawan.

"Kami masih belum cukup bagus di bahagian serangan. Kekalahan ini melukai kami tetapi jika kami dapat melakukan perkara sama dalam perlawanan kedua, kami berpeluang untuk meneruskan kemaraan.

"Kami bermain dengan cara yang kami perlu: memberikan tekanan, bermain dengan keamatan.

"Kami kekurangan satu gol tetapi mereka tidak melakukan apa-apa untuk mendapatkan gol. mereka hanya bernasib baik dengan satu biasan. Kami masih mempunyai 90 minit untuk menterbalikkan keadaan.

"Kami tewas tetapi kami tidak sepatutnya tewas. Tetapi kami masih ada 90 minit dan kami boleh menjaringkan satu gol di Barcelona," katanya.