Brazil yakin mereka akan tampil cemerlang di Copa America, kerana mereka berhasrat untuk kembali ke landasan selepas seri tanpa jaringan dengan Costa Rica, demikian kata Dorival Junior.

Selecao kecewa dalam perlawanan pembukaan Kumpulan D mereka, yang melakukan 19 percubaan, walaupun hanya tiga tepat ke sasaran.

Dengan Colombia telah memulakan kempen mereka dengan kemenangan ke atas Paraguay, tekanan adalah kepada Brazil untuk melakukannya apabila mereka berdepan lawan yang sama esok.

Jurulatih, Dorival bagaimanapun menggesa untuk tenang dan sentuhan kesabaran.

Dia memberitahu pemberita, "Sudah menjadi lumrah bahawa kami semua menjangkakan keputusan yang sedikit berbeza dalam perlawanan terakhir, tetapi kami tidak boleh gagal untuk menghargai prestasi kami. Cara kami membuatkan lawan kami bertahan ketika berdepan kami.

"Saya yakin dengan apa yang kami lakukan dan apa yang kami capai. Ia adalah kerja yang baru kami mulakan, tetapi saya fikir kami sedang maju dengan cara yang seimbang.

"Kami perlu tenang, seimbang dan yakin. Jika setiap perlawanan kami meragui semua yang kami lakukan, kami tidak akan ke mana.


“Kita perlu faham ia adalah pasukan sedang melewati perubahan, peralihan, anda tidak boleh membina pasukan dalam sekelip mata.

"Ia adalah proses semula jadi. Pasukan telah menunjukkan lebih banyak perkara positif daripada negatif dalam setiap perlawanan, bukan hanya perlawanan terakhir."