Antonio Conte mungkin berada di bangku simpanan Tottenham untuk perlawanan Liga Perdana Inggeris (EPL) menentang Manchester City, hanya empat hari selepas pundi hempedunya dibedah.

Kemungkinan itu didedahkan oleh penolong jurulatihnya, Cristian Stellini, yang akan mengambil alih tugasnya sekiranya bekas pengendali Itali tersebut terpaksa menunggu untuk kembali bekerja.

Stellini tampil dalam sidang akhbar pra-perlawanan malam tadi dan mengakui berkemungkinan besar untuk dia kekal sebagai pengurus sempena pertembungan di tempat sendiri dengan City yang mengintai mempertahankan kejuaraan.

Namun, beberapa jam selepas pembedahan Conte berkongsi maklumat bahawa dia berasa makin pulih.



Stellini berkata: "Kami belum pasti lagi bila Antonio akan kembali. Segala-galanya bermungkinan. Pembedahan itu berjalan dengan baik dan dia juga pulih dengan baik.

"Pada masa ini dia berada di rumah. Kami mempunyai dua hari sebelum perlawanan untuk membuat keputusan dan segala-galanya boleh berlaku."




Ditanya sama ada Conte boleh terlibat pada tengah malam Isnin ini, Stellini berkata: "Kami belum tahu lagi. Keputusan akan dibuat esok. Kami bersedia untuk melakukan segala-galanya.

"Mungkin doktor yang melakukan pembedahan, merekalah pihak yang wajar membuat keputusan ke atasnya.

"Kami mempunyai 48 jam dari hari ini untuk membuat keputusan, jadi kami masih mempunyai masa."