CRYSTAL PALACE 0 TOTTENHAM 4

Antonio Conte percaya Tottenham "memerlukan prestasi jitu seperti ini" ketika mereka menang buat kali pertama dalam tiga perlawanan dengan membelasah Crystal Palace 4-0.


Spurs menuju ke perlawanan awal pagi tadi berbekalkan keputusan seri 2-2 dengan Brentford dan kekalahan 0-2 di tempat sendiri kepada Aston Villa, sekali gus membangkitkan persoalan mengenai masa depan Conte selepas dia seolah-olah mempersoalkan hala tuju kelab secara terbuka.

Tetapi dua gol Harry Kane dan satu jaringan daripada Matt Doherty dan Son Heung-min menghadiahkan Spurs kemenangan di Selhurst Park untuk meletakkan mereka dua mata dengan tempat keempat teratas Liga Perdana Inggeris (EPL).

Conte nyata lega selepas perlawanan itu bagi menamatkan kemarau kemenangan mereka dan mengutip tiga mata berharga apabila memberitahu pemberita: "Ada saat-saatnya anda memerlukan prestasi seperti ini.




"Ia penting. Tiga mata dan kami tidak melepaskan sebarang gol. Ia bukan mudah. Untuk menentang Crystal Palace di tempat lawan bukanlah mudah. Mereka menewaskan kami 0-3 musim lalu. Ia adalah padang yang sangat sukar untuk diharungi.

"Saya mempunyai banyak sebab untuk gembira terutama berhubung pemain muda.

"Kami menghadapi situasi sukar berikutan kecederaan pemain khususnya. Untuk melihat bahawa kami boleh mengharapkan mereka membuatkan saya gembira. Ia juga penting kerana kami dapat mencipta persaingan sihat."