Bayer Leverkusen melakar kebangkitan luar biasa dengan dua kali bangkit daripada ketinggalan sebelum Victor Boniface muncul wira dengan gol kemenangan di saat akhir untuk mengatasi Wolfsburg.

Cemerlang dalam aksi pembukaan UCL dengan membenam Feyenoord sebelum ini, Leverkusen terpaksa akur selepas mengalami permulaan ngeri ketika bolos dengan gol sendiri menerusi Nordi Mukiele seawal minit kelima.

Tetapi sembilan minit kemudian, Florian Wirtz, menebus kembali kesilapan Mukiele dengan meledak gol penyamaan sebelum Jonathan Tah yang tidak dikawal rapi menggandakan jaringan untuk meletakkan Leverkusen di hadapan 2-1.





Namun kedudukan pendahulu itu tidak kekal lama apabila pasukan pelawat mengikat kedudukan menerusi tandukan Sebastiaan Bornauw sebelum Mattias Svanberg memastikan Wolfsburg selesa dengan gol ketiga sebelum masuk ke bilik persalinan.

Babak kedua lebih menarik---pertukaran pemain Xabi Alonso terus membuahkan hasil ketika Piero Hincapie hanya mengambil masa empat minit untuk mengikat pasukan pelawat 3-3.

Kemudian Wolfsburg menerima satu lagi tamparan apabila pemain gantian Yannick Gerhardt dihalau keluar padang selepas merempuh Jeremie Frimpong dari belakang lalu memijak buku lalinya.

Tiada belas kasihan, tuan rumah terus mendominasi perlawanan sebelum pemain gantian, Boniface tutup perlawanan dengan jaringan kemenangan.