Peminat berpeluang untuk melihat sendiri kelab hebat dari Bundesliga beraksi apabila Borussia Dortmund akan bertandang ke Stadium Sultan Ismail, Johor Bahru, menentang juara Liga Super sembilan kali, Johor Darul Ta'zim (JDT), dua hari selepas final Piala Malaysia.

Perlawanan persahabatan itu dimaklumkan JDT menerusi laman Facebook rasmi, Johor Southern Tigers, sebentar tadi menerusi satu poster yang tertera perlawanan persahabatan kelab antarabangsa.

“Kelab bola sepak JDT akan mengalu-alukan kunjungan Borussia Dortmund dalam perlawanan persahabatan kelab antarabangsa di Stadium Sultan Ibrahim pada 28 November.

“Butiran lanjut akan menyusul. Luaskan Kuasamu Johor,” catat laman Facebook itu.

Perlawanan tersebut merupakan aksi persahabatan ketika kelab yang berpangkalan di Jerman itu akan berkunjung untuk berdepan beberapa pasukan di rantau Asia Tenggara.

Pengumuman berkenaan mendapat reaksi positif para penyokong selepas skuad Harimau Selatan tampil cemerlang di pentas Liga Juara-Juara AFC musim ini.

Dortmund yang dibimbing Edin Terzic ketika ini menghuni tangga keempat Bundesliga setelah mengumpul 22 mata daripada 12 aksi ketinggalan empat mata kepada pendahulu Union Berlin.





Sementara itu, Bidoglio mengakui teruja menjelang aksi persahabatan dengan Dortmund.

Katanya, peluang beraksi dengan kelab besar seperti Dortmund dilihat sebagai satu peluang yang perlu dimanfaatkan sebaiknya oleh kesebelasan JDT.

“Peluang bermain dengan pasukan besar seperti Dortmund adalah sesuatu yang mengujakan.

“Namun, kami tidak pasti sama ada Dortmund akan menampilkan pasukan utama mereka memandangkan pada ketika itu ramai pemain akan terlibat dengan Piala Dunia mewakili negara masing-masing,” katanya.

Kredit: Sinar Harian