Frenkie de Jong menyifatkan Barcelona sebagai 'pasukan impiannya' dan mengulangi hasratnya untuk kekal bersama Blaugrana untuk masa hadapan.

Bintang Belanda, De Jong, menjadi subjek salah satu kisah terbesar dalam jendela perpindahan musim panas bola sepak Eropah.

Manchester United dilaporkan berminat untuk membawa De Jong ke Old Trafford untuk pertemuan semula dengan bekas bos Ajax, Erik ten Hag, manakala dikatakan Barca berminat untuk mendapatkan wang dan membantu mengurangkan beberapa masalah kewangan mereka.

Satu langkah gagal menjadi kenyataan, tetapi khabar angin berterusan bahawa United akan melancarkan tawaran baharu untuk pemain berusia 25 tahun itu pada penghujung musim.

Bagaimanapun, De Jong nampaknya tidak berganjak dalam hasratnya untuk kekal di Camp Nou, stadium di mana kerja-kerja pengubahsuaian akan dilakukan sehingga 2026 -- pada tahun yang sama kontrak De Jong akan tamat.

"Saya harap saya boleh bermain di Camp Nou baharu. Barcelona sentiasa menjadi kelab impian saya dan saya mahu kekal di sini selama bertahun-tahun," kata De Jong.

"Bagi saya, Camp Nou adalah stadium tercantik di dunia. Rancangan untuk stadium itu sangat baik. Untuk meneruskan di sini selama bertahun-tahun. Barca adalah pasukan impian saya."