Pengurus Barcelona, Xavi, berasa bingung ketika diajukan soalan mengenai Lionel Messi dan Bruce Springsteen malam tadi tetapi berkata kelab itu akan membincangkan mengenai masa depan Messi sebaik sahaja mengesahkan kejuaraan.

Springsteen tampil dalam konsert di Stadium Olimpik Barcelona malam tadi dan esok, sementara ramai peminat Blaugrana ingin melihat Messi kembali memberikan memperagakan persembahan terbaiknya di bandar itu musim depan.

Perjanjian Messi di Paris Saint-Germain (PSG) tamat hujung kempen ini dengan khabar angin bertiup kencang bahawa Barca verhajat mengikat semula bintang yang pernah menjaringkan 672 gol dalam 780 perlawanan buat mereka itu.

Dalam sidang akhbar menjelang pertembungan LaLiga dengan Real Betis, seorang wartawan bertanya kepada Xavi adakah dia akan berjumpa Messi di konsert itu.

"Saya tidak faham metafora ini," katanya sambil ketawa.



"Kami tidak tahu sama ada ia akan berlaku atau tidak mengenai Leo. Ia tidak lama lagi.

"Tapi kami ingin memberi tumpuan kepada Betis dan memenangi liga, ia akan menawarkan kami banyak kestabilan. Kami akan mula bercakap tentang sebarang kemungkinan mengenai pembelian pemain apabila kami memenangi LaLiga .

"Mengenai Bruce pula, saya ingin pergi tetapi saya tidak mempunyai tiket!"