Ange Postecoglou mempunyai jawapan yang unik apabila ditanya sama ada Manchester United boleh mengejar pasukan Tottenham sebelum akhir musim ini.

Spurs kini berada di tangga kelima dalam Liga Perdana Inggeris, hanya tiga mata di belakang Aston Villa yang berada di tangga keempat dan dengan berkelebihan satu memihak pasukan Unai Emery.

The Red Devils hanya satu kedudukan di belakang Tottenham tetapi terdapat jurang lapan mata antara kedua-dua pasukan selepas hujung minggu yang menyaksikan Spurs menewaskan Luton dan Manchester United seri dengan Brentford.

Terdapat juga perbezaan yang ketara dalam perbezaan gol antara kedua-dua pasukan, dengan Spurs merekodkan 18 gol lebih baik daripada gergasi Old Trafford itu.

Kedua-dua pasukan hanya mempunyai sembilan perlawanan lagi dan Postecoglou ditanya sama ada United boleh mengejar Spurs menjelang kunjungan Tottenham ke West Ham.

Pengendali kelahiran Australia itu itu berkata, "Bolehkah anda melihat kami mencabar Manchester City? Tidak? Mereka hanya lapan mata di hadapan kami,' kata Postecoglou.

"Jika ada lapan mata, anda fikir kami boleh mengejar Man City yang lapan mata di hadapan kami atau anda fikir Man United boleh mengejar kami.

"Apa yang penting bagi saya ialah kami mahu menamatkan musim ini dengan baik dan terus membina asas untuk menjadi pasukan lebih baik menghadapi musim hadapan."