FIORENTINA 1 JUVENTUS 1

Massimiliano Allegri hilang sabar dengan cara Juventus mensia-siakan gol pendahuluan mereka sambil mempertahankan tindakannya untuk mengekalkan Dusan Vlahovic di bangku simpanan ketika seri 1-1 di Fiorentina, sebentar tadi.


Arkadiusz Milik memastikan permulaan pertamanya dalam barisan Juve dengan menjaringkan gol keduanya di Stadio Artemio Franchi tetapi ia tidak bertahan lama.

Christian Kouame menyamakan kedudukan dengan satu gol menerusi satu serangan balas sebaik Weston McKennie terlepas peluang menarik.

Mattia Perin kemudian menyelamatkan sepakan penalti Luka Jovic pada lewat separuh masa pertama selepas Leandro Paredes didapati menggunakan tangan di kawasan kotak penalti dalam penampilan sulungnya bersama Bianconeri.

Allegri merehatkan Angel Di Maria dalam babak kedua sebagai langkah berjaga-jaga dan memilih untuk memasukkan Moise Kean berbanding bekas penyerang Fiorentina, Vlahovic, ketika Juve mencatat lima perlawanan Serie A tanpa kekalahan musim ini.

Lantas, pengurus Juve itu berasa tidak senang dengan cara pasukannya terperangkap berhubung gol Kouame berkenaan.

Dia berkata: "Marah adalah satu kenyataan yang meremehkan, kami tidak sepatutnya melepaskan gol itu. Ketika itu kami perlu membunuh permainan."



Allegri menambah: "Dalam separuh masa kedua kami kembali goyah tetapi perkara yang perlu diperbaiki secara mutlak ialah apabila anda menguasai bola ketika mendahului.

"Daripada bola itu (percubaan McKennie) kemudian kami mendapat sepakan sudut dan kedudukan bertukar menjadi 1-1, ia mengubah segala-galanya."

Vlahovic telah menyumbangkan empat gol tetapi Allegri berasakan penyerang itu memerlukan rehat sebelum perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara (UCL) di Paris Saint-Germain, Rabu depan.

Dia berkata: "Dia telah bermain beberapa perlawanan dan Milik boleh menghulurkan bantuan tambahan kepada kami. Kami mahu dia berehat, kemudian terdapat beberapa perubahan yang terpaksa dilakukan."