Aksi lincah yang dipamerkan penyerang muda Johor Darul Ta'zim (JDT), Arif Aiman Hanapi, dalam aksi persahabatan di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri semalam mendapat pujian ketua jurulatih Borussia Dortmund, Edin Terzic.

Dalam perlawanan itu, Dortmund terlebih dahulu memperoleh dua jaringan menerusi Justin Njinmah dan Donyell Malen sebelum Arif Aiman merapatkan jaringan buat JDT menjelang ke bilik persalinan.

Bagaimanapun, corak permainan lebih terbuka yang dipamerkan JDT dalam babak kedua menyaksikan mereka dibolosi dua lagi gol, masing-masing dihasilkan Ole Pohlmann dan Samuel Bamba.

Di sebalik keputusan itu, pengendali Dortmund, Terzic, memuji aksi lincah yang dipamerkan Arif Aiman, 20, sepanjang pertemuan itu.

"Saya tidak tahu umurnya tetapi saya fikir dia agak muda," kata Terzic kepada wartawan Nadi Arena, Zulhelmi Zainal Azam.

"Kami menonton beberapa perlawanan lalu (JDT) sebagai persiapan sebelum perlawanan ini dan dia sememangnya sentiasa beraksi menarik.

"Anda dapat lihat bahawa dia memiliki kemahiran yang amat baik dan saya fikir dia amat berbakat.

"Harap-harap dia dapat membantu pasukannya untuk menjadi amat berjaya.

"Saya fikir dia memiliki masa depan yang amat cerah, dia perlu bernafsu, perlu kekal dengan penuh minat, perlu bekerja keras dan segalanya akan berjalan dengan baik," katanya.

Kredit foto: Johor Southern Tigers